چگونه نقش تیم فنی استارتاپ نام را ایفا کردیم؟

استارتاپ نام، اولین سرویس حراجی برای دامنه‌های اینترنتی در ایران است که از سال ۱۳۹۸ فعالیت می‌کند. این سرویس با توجه به ماهیت حراجی خود، در مقاطع زمانی خاص، ترافیک بالایی را تجربه می‌کند. همچنین، نوپا بودن آن این نیاز را ایجاد می‌کند که به‌طور مستمر و سریع، بروزرسانی‌های کوچک و بزرگی داشته باشد.

چالش ها

استارتاپ «نام» اولین و بزرگترین بازیگر صنعت خود است و در زمان تعریف حراج‌ها به صورت هفتگی، ترافیک بالایی را در ساعات مختلف دارد. همچنین با توجه به ماهیت سرویس‌های حراجی، لاجرم باید شیوه‌های مختلف Frud را پیش از وقوع شناسایی و جلوی آن‌ها را می‌گرفتیم. از سویی دیگر، با توجه به آن‌که نمونه‌های زیادی برای این سرویس وجود نداشت، فرایند طراحی محصول نیز (که در کنار کار مدیریت فنی به‌عهده‌ی تابین است) پیچیدگی‌های خاص خود را داشت.

راه حل

برگزاری جلسات مستمر با کارفرما، کمک کرد که به درک مناسبی از صنعت و نیازهای این استارتاپ دست یابیم. در نسخه‌ی نخست تلاش کردیم تا در سریع‌ترین زمان ممکن، نسخه‌ای پایدار و کارا را آماده کنیم تا هم هزینه‌های کارفرما تا حد چشمگیری کاهش یابد و هم، فرصت‌های بهره‌برداری را از دست ندهیم. با توجه به ماهیت استارتاپی «نام» و نیازهای متعدد و مستمر آن برای توسعه و اصلاح، تیمی کوچک و چابک را برای پایش مستمر عملکرد پلتفرم و همچنین تحلیل و طراحی درخواست‌های کارفرما مستقر کردیم. در طی این چند سال همکاری و مدیریت فنی استارتاپ «نام» توانسته‌ایم در ادامه‌ی مسیر خلق این نرم‌افزار ویژگی‌های زیادی را برای آن پیاده‌سازی کنیم و همراه همیشگی این مجموعه باشیم.